800.000+ klanten
92% beveelt ons aan
30 vestigingen
Home Info Wel voorlopige dekking

Wat houdt een voorlopige dekking in?

Nadat u een verzekering heeft aangevraagd, wordt uw aanvraag direct doorgestuurd naar de door u gekozen verzekeraar.
Hierna krijgt u een mail waarin staat of u wel of geen voorlopige dekking heeft.

Krijgt u een mail met wel voorlopige dekking? Dat betekent dat u vanaf nu dekking heeft. Wanneer u een verzekering voor een (motor)voertuig heeft aangevraagd, betekent dit dat u uw voertuig kunt gaan gebruiken. Dit is een voorlopige dekking en biedt dezelfde dekking als de door u aangevraagde verzekering.
De verzekeraar zal uw aanvraag beoordelen en bij akkoord de voorlopige dekking omzetten in een definitieve dekking. Gemiddeld is dit binnen 1 uur afgerond en in veel gevallen zelfs al binnen 10 minuten. Dit kan maximaal 48 uur duren.

Zodra de acceptatie is afgerond, ontvangt u per e-mail direct bericht en zal de polis binnen 1 week worden toegezonden. Houd hiervoor uw e-mail goed in de gaten.
Controleer ook altijd even uw SPAM-map. Wij sturen u geen SPAM, maar we willen natuurlijk niet dat u een belangrijke e-mail mist.

De eerste premie-incasso

Indien u heeft gekozen voor een betaling per maand dan kan het zijn dat de eerste premiebetaling voor een langere periode is dan 1 maand.
De eerste premie-incasso betreft namelijk de rest van de lopende maand en de direct daarop volgende maand. Ook de eenmalige poliskosten worden op dat moment geïncasseerd.
Hierdoor zal de eerste premie-incasso hoger uitvallen dan de standaard maandbetaling en er zal de eerstvolgende maand geen incasso plaatsvinden.

Schadevrije jaren

Mocht u, bij de aanvraag van een (motor)voertuig, schadevrije jaren hebben opgegeven dan krijgt u hierdoor een hogere korting en is de premie lager.
Deze schadevrije jaren kunnen alleen worden overgenomen van een beëindigde polis, waarbij de oude verzekeraar de schadevrije jaren van de afgelopen drie jaar in de database Roy-data heeft bijgeschreven. De schadevrije jaren mogen niet in gebruik zijn op een andere verzekering.
Mochten de door u opgegeven schadevrije jaren niet beschikbaar zijn in Roy-data dan moet de nieuwe verzekeringsmaatschappij uw aantal schadevrije jaren aanpassen naar nul. Hierdoor kan de korting lager worden en de premie worden verhoogd.
Mocht de verzekeraar de schadevrije jaren niet direct zien dan nemen wij natuurlijk eerst even contact met u op, zodat u het kunt oplossen voordat het wordt aangepast.

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur op telefoonnummer 088-6883700

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 18:00.

neem contact op