Alpina maakt financieel advies toegankelijk voor doven, slechthorenden en mensen met een spraak of taalbeperking
Alpina maakt, als eerste financiële dienstverlener in Nederland, financieel advies toegankelijk voor doven, slechthorenden en mensen met een spraak- of taalbeperking. Dit doen ze in samenwerking met Berengroep. Vanaf nu kan je op Alpina.nl kiezen voor bellen met een tolk of tekst bemiddelaar.
Mensen die doof of slechthorend zijn en mensen met een spraak- of taalbeperking hebben recht op gelijkwaardige toegang tot reguliere telefonie. Toch is dit niet vanzelfsprekend. Hierdoor is onder andere financieel advies voor deze doelgroep niet goed toegankelijk. Daar wil Alpina graag verandering in brengen. In samenwerking met Berengroep maakt Alpina het daarom mogelijk om te bellen met een gebarentolk of schrijftolk.
Op Alpina.nl kun je voortaan kiezen voor bellen via Teletolk. Vervolgens maak je de keuze tussen een telefoongesprek met een tolk of een telefoongesprek met een tekst bemiddelaar. Als je kiest voor bellen met een tolk, kun je tijdens het telefoongesprek gebaren wat je wilt zeggen. De tolk vertelt dit aan de persoon waar je mee belt. Als je kiest voor bellen met een tekst bemiddelaar, typ je wat je wilt zeggen. De tekst bemiddelaar leest dit voor aan de persoon waar je mee belt.
We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail
Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er vandaag tot 18:00